۷ اشتباه رايج درباره حمام كردن

۲۵ بازديد

۷ اشتباه رايج درباره حمام كردن

۱. لايه‌برداري پوست سر را با كمك ناخن‌ها انجام مي‌دهيد 
اگر لايه‌برداري پوست سر به‌درستي انجام شود، مي‌تواند احساس شادابي و طراوت به شما بدهد. اما افرادي كه اين كار را با كمك ناخن‌ها انجام مي‌دهند، قطعا به پوست سرشان آسيب مي‌رسانند. درواقع، ناخن‌ها مي‌توانند پوست سر را خراش بدهند و حتي باعث پوسته دادن اين ناحيه از بدن شوند. 
براي اين‌كه لايه‌برداري پوست سر به‌خوبي انجام بگيرد، بايد از نوك انگشتان خودتان كمك بگيريد، نه از ناخن‌ها. همچنين نبايد ساقه‌هاي موها را با شدت زياد بين انگشتان دست فشار بدهيد، چون اين كار مي‌تواند به ساقه‌هاي موها آسيب برساند و باعث چند تكه شدن انتهاي آن‌ها شود. 
۲. صابون شما حاوي هيچ تركيب مرطوب‌كننده‌اي نيست 
صابون‌هايي كه حاوي هيچ تركيب مرطوب‌كننده‌اي نيستند، مانند بسياري از صابون‌هاي آنتي‌باكتريال و دئودورانت، مي‌توانند پوست بدن را خشك كنند. بنابراين، همواره صابون‌هايي را انتخاب كنيد كه حاوي اسيد استئاريك باشند يا سراغ انواع مرطوب‌كننده برويد. افرادي كه پوست خشك و حساسي دارند، بايد بيشتر از ديگران به اين نكته توجه نشان بدهند. 
۳. با آب داغ و به مدت طولاني حمام مي‌كنيد
 هيچ كس از شما نمي‌خواهد كه در ميانه زمستان، با آب سرد حمام كنيد يا دوش بگيريد. با اين‌حال، آب بيش از حد داغ نيز قطعا براي پوست مناسب نيست. بعضي از افراد عادت كرده‌اند كه خصوصا در زمستان، با آب بسيار داغ و به مدت طولاني حمام كنند يا دوش بگيرند، درحالي كه از مضرات اين كار آگاه نيستند. اين كار، چربي‌هاي طبيعي پوست را از بين مي‌برد و دقيقا به عناصري آسيب مي‌رساند كه وظيفه حفظ رطوبت در پوست را بر عهده دارند. 
۴. به پوست سرتان نرم‌كننده نمي‌زنيد 
بيشتر افراد موقع استفاده كردن از نرم‌كننده، اين محصول را فقط به قسمت‌هاي بيروني موها مي‌رسانند. اين درحالي است كه محصولات نرم‌كننده مو بايد تمام موها، از ريشه‌اي‌ترين قسمت تا بيروني‌ترين قسمت،‌ را در بر بگيرند. تماس نرم‌كننده‌ها با پوست سر نيز واقعا مهم است، چون از خارش و پوسته دادن پوست سر جلوگيري مي‌كنند. 
۵. در حين شست‌وشو، پوست بدن را لايه‌برداري مي‌كنيد
 بيشتر افراد از ليف‌ها و ابزارهاي پارچه‌اي ديگر به‌صورت نادرست استفاده مي‌كنند و آن‌ها را شديدا روي پوست فشار مي‌دهند. اين درحالي است كه ليف‌ها واقعا ابزار مناسبي براي لايه‌برداري از پوست نيستند، چون مي‌توانند لايه محافظتي و طبيعي پوست را از بدن جدا كنند. 
توصيه متخصصان اين است كه افراد داراي پوست خشك و حساس فقط از دست‌هاي خودشان براي شستن بدن كمك بگيرند. افراد داراي پوست چرب نيز بايد از ليف‌هاي لطيف استفاده كنند تا به پوست‌شان آسيب نرسانند. در ضمن، ليف‌ها بايد به مرور زمان جايگزين شوند تا باكتري‌ها نتوانند در آن‌ها تجمع كنند. 
۶. آب‌كشي پاياني را به‌خوبي انجام نمي‌دهيد
به‌گفته متخصصان، وقتي كه مي‌خواهيد از حمام خارج شويد، بسيار مهم است كه مطمئن شويد همه تركيبات صابون‌ها و شامپوها كاملا از بدن جدا شده‌اند. باقي ماندن اين تركيبات روي بدن مي‌تواند به تحريك پوست و انسداد منافذ پوستي منجر شود و درنهايت شما را با آكنه‌ها مواجه كند. افرادي كه با آكنه‌هاي خاص در ناحيه پشت بدن‌شان مواجه مي‌شوند نيز بايد آب‌كشي موهاي‌شان را طوري انجام بدهند كه موها به سمت جلو خم شده باشند. با اين كار، تركيبات باقي‌مانده به ناحيه پشت بدن انتقال پيدا نمي‌كنند. 
۷. براي استفاده از لوسيون بيش از حد صبر مي‌كنيد
 بهترين زمان براي استفاده از مرطوب‌كننده‌ها و لوسيون‌ها، وقتي است كه بدن‌تان را كمي خشك كرده‌ايد و پوست بدن هنوز رطوبت دارد. در اين حالت، تركيبات مرطوب‌كننده به‌خوبي وارد پوست مي‌شوند و اثرگذاري مطلوبي از خودشان نشان مي‌دهند. 
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد